microRNAs as viability biomarkers during Pulsatile Hypothermal Preservation in Renal Transplant Embedding Machine (Q3179343)
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Project Q3179343 in Spain
Language | Label | Description | Also known as |
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English | microRNAs as viability biomarkers during Pulsatile Hypothermal Preservation in Renal Transplant Embedding Machine |
Project Q3179343 in Spain |
Statements
30,750.0 Euro
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61,500.0 Euro
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50.0 percent
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1 January 2015
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30 September 2018
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FUNDACION INVESTIGACION BIOMEDICA HOSPITAL RAMON Y CAJAL
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28079
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La expresión de miRNAs en la solución de preservación y sangre en un modelo clínico de donantes subóptimos que incluyan donantes con criterios expandidos o en asistolia, pueden ser biomarcadores que permitan evaluar la viabilidad del órgano durante su preservación previa al trasplante renal, identificar la evolución del daño renal isquémico y predecir el desarrollo de función retrasada del injerto post-trasplante o de un injerto nunca funcionante. Así, la determinación de miRNAs en líquidos de perfusión podría utilizarse, junto a otros indicadores, como criterio de selección de un injerto renal previo a su trasplante. Adicionalmente la expresión de miRNAs y el conocimiento de los mecanismos moleculares de isquemia-reperfusión podrían tener como resultado la modificación dirigida de la composición de la soluciones de preservación. Para ello proponemos 2 modelos de desarrollo paralelo: Un modelo clínico de trasplante de donantes subóptimos en el que se llevaría a cabo la determinación de miRNAs a lo largo de la secuencia de lesión isquémica y un modelo experimental de auto-trasplante de determinación de biomarcadores de viabilidad durante la preservación hipotérmica en máquina con o sin oxigenación del circuito. Los miRNAs se identificarán mediante arrays de qRT-PCR en suero, se seleccionará una combinación y se validará dicha combinación mediante qRT-PCR individualizadas en una cohorte mayor de individuos (Spanish)
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The expression of miRNAs in the preservation solution and blood in a clinical model of suboptimal donors that include donors with expanded criteria or in asystolia, can be biomarkers that allow assessing the viability of the organ during its preservation prior to renal transplantation, identifying the evolution of ischemic renal damage and predicting the development of delayed post-transplant or graft function. Thus, the determination of miRNAs in infusion fluids could be used, along with other indicators, as a criterion for selecting a renal graft prior to transplantation. Additionally, the expression of miRNAs and the knowledge of the molecular mechanisms of ischemia-reperfusion could result in targeted modification of the composition of preservation solutions. For this we propose 2 parallel development models: A clinical model of suboptimal donor transplantation in which the determination of miRNAs along the sequence of ischemic injury and an experimental model of self-transplantation of determination of viability biomarkers during hypothermal preservation in machine with or without oxygenation of the circuit would be carried out. MiRNAs shall be identified by serum qRT-PCR arrays, a combination selected and the combination validated by individual qRT-PCR in a larger cohort of individuals (English)
12 October 2021
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L’expression d’ARN mi dans la solution de conservation et de sang dans un modèle clinique de donneurs sous-optimaux incluant des donneurs ayant des critères élargis ou dans l’asystolie peut être des biomarqueurs qui permettent d’évaluer la viabilité de l’organe pendant sa conservation avant la transplantation rénale, d’identifier l’évolution des lésions rénales ischémiques et de prévoir le développement d’une fonction post-transplantation ou greffe retardée. Ainsi, la détermination des miRNAs dans les fluides pour perfusion pourrait être utilisée, avec d’autres indicateurs, comme critère de sélection d’un greffon rénal avant la transplantation. De plus, l’expression des miRNA et la connaissance des mécanismes moléculaires de l’ischémie-reperfusion pourraient entraîner une modification ciblée de la composition des solutions de préservation. Pour cela, nous proposons 2 modèles de développement parallèles: Un modèle clinique de transplantation de donneurs sous-optimaux dans lequel la détermination des miRNAs le long de la séquence de lésion ischémique et un modèle expérimental d’autotransplantation de la détermination des biomarqueurs de viabilité pendant la conservation hypothermique dans une machine avec ou sans oxygénation du circuit seraient effectuées. Les ARNM doivent être identifiés par des tableaux sériques qRT-PCR, une combinaison sélectionnée et la combinaison validée par chaque qRT-PCR dans une cohorte plus grande d’individus (French)
4 December 2021
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Die Expression von miRNAs in der Konservierungslösung und Blut in einem klinischen Modell suboptimaler Spender, zu denen Spender mit erweiterten Kriterien oder in Asystolie gehören, können Biomarker sein, die es ermöglichen, die Lebensfähigkeit des Organs während seiner Erhaltung vor der Nierentransplantation zu bewerten, die Evolution ischämischer Nierenschäden zu identifizieren und die Entwicklung einer verzögerten Posttransplantations- oder Transplantationsfunktion vorherzusagen. So könnte die Bestimmung von miRNAs in Infusionsflüssigkeiten zusammen mit anderen Indikatoren als Kriterium für die Auswahl eines Nierentransplantats vor der Transplantation herangezogen werden. Darüber hinaus könnte die Expression von miRNAs und das Wissen über die molekularen Mechanismen der Isochemie-Reperfusion zu einer gezielten Veränderung der Zusammensetzung von Konservierungslösungen führen. Dazu schlagen wir zwei parallele Entwicklungsmodelle vor: Ein klinisches Modell der suboptimalen Spendertransplantation, bei dem die Bestimmung von miRNAs entlang der Abfolge ischämischer Verletzungen und ein experimentelles Modell der Selbsttransplantation zur Bestimmung der Lebensfähigkeit von Biomarkern während der hypothermalen Konservierung in Maschine mit oder ohne Sauerstoffversorgung des Kreislaufs durchgeführt werden. MiRNAs sind durch Serum-qRT-PCR-Arrays, eine ausgewählte Kombination und die durch einzelne qRT-PCR validierte Kombination in einer größeren Gruppe von Individuen zu identifizieren. (German)
9 December 2021
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De expressie van miRNA’s in de conserveringsoplossing en het bloed in een klinisch model van suboptimale donoren die donoren met uitgebreide criteria of in asystolia omvatten, kan biomarkers zijn die het mogelijk maken de levensvatbaarheid van het orgaan tijdens het behoud ervan voorafgaand aan de niertransplantatie te beoordelen, de evolutie van ischemische nierschade te identificeren en de ontwikkeling van vertraagde posttransplantatie- of graftfunctie te voorspellen. Zo kan de bepaling van miRNAs in infusievloeistoffen, samen met andere indicatoren, worden gebruikt als criterium voor het selecteren van een niertransplantatie voorafgaand aan de transplantatie. Bovendien kan de expressie van miRNAs en de kennis van de moleculaire mechanismen van ischemie-reperfusie leiden tot gerichte wijziging van de samenstelling van conserveringsoplossingen. Hiervoor stellen wij 2 parallelle ontwikkelingsmodellen voor: Een klinisch model van suboptimale donortransplantatie waarbij de bepaling van miRNA’s langs de sequentie van ischemische verwonding en een experimenteel model van zelftransplantatie van de bepaling van levensvatbaarheidsbiomarkers tijdens hypothermale bewaring in machine met of zonder zuurstof van het circuit worden uitgevoerd. MiRNA’s worden geïdentificeerd door serum qRT-PCR arrays, een geselecteerde combinatie en de combinatie gevalideerd door individuele qRT-PCR in een grotere cohort van individuen (Dutch)
17 December 2021
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L'espressione dei miRNA nella soluzione di conservazione e nel sangue in un modello clinico di donatori subottimali che includono donatori con criteri espansi o in asstolia, può essere biomarcatori che consentono di valutare la vitalità dell'organo durante la sua conservazione prima del trapianto renale, identificare l'evoluzione del danno renale ischemico e prevedere lo sviluppo di una funzione ritardata post-trapianto o innesto. Pertanto, la determinazione dei miRNA nei fluidi per infusione potrebbe essere utilizzata, insieme ad altri indicatori, come criterio per la selezione di un trapianto renale prima del trapianto. Inoltre, l'espressione dei miRNA e la conoscenza dei meccanismi molecolari della riperfusione di ischemia potrebbero comportare una modifica mirata della composizione delle soluzioni di conservazione. Per questo proponiamo 2 modelli di sviluppo paralleli: Un modello clinico di trapianto subottimale di donatore in cui sarebbe effettuata la determinazione dei miRNA lungo la sequenza di lesioni ischemiche e un modello sperimentale di autotrapianto di determinazione dei biomarcatori di vitalità durante la conservazione ipotermica in macchina con o senza ossigenazione del circuito. I miRNA devono essere identificati mediante array sierici qRT-PCR, una combinazione selezionata e la combinazione convalidata da singoli qRT-PCR in una coorte più grande di individui (Italian)
16 January 2022
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Madrid
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Identifiers
PI14_01441
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