Randomised Controlled trial with Pravastatin versus placebo for Prevention of preeclampsia (STATIN trial) (Q3138701)

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Project Q3138701 in Spain
Language Label Description Also known as
English
Randomised Controlled trial with Pravastatin versus placebo for Prevention of preeclampsia (STATIN trial)
Project Q3138701 in Spain

    Statements

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    81,600.0 Euro
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    102,000.0 Euro
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    80.0 percent
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    1 January 2018
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    31 March 2021
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    FUNDACION PARA LA FORMACION E INVESTIGACION SANITARIAS DE LA REGION DE MURCIA (FFIS)
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    37°59'32.57"N, 1°7'49.94"W
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    30030
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    OBJECTIVE: To examine if the prophylactic use of vaginal Utrogestan from the first-trimester of pregnancy in women with twin pregnancy can reduce the incidence of spontaneous delivery before 34 weeks. METHODS: Phase III two-arm double-blinded randomised controlled trial to examine the effect of prophylactic pravastatin from 35-37 weeks' gestation in women at increased risk for term-PE on the incidence and severity of the disease  PRIMARY OUTCOME: delivery with preeclampsia  SECUNDARY OUTCOME: determine the effect of pravastatin  On adverse outcome of pregnancy at any gestation and at = 37 week´s gestationOn the incidence of stillbirth or neonatal death. On neonatal morbidity  On neonatal therapy  On the incidence of low birth weight below the 3rd, 5th and 10th centile  On sFLT and PLGF value 1 and 3 weeks after the onset of treatment  Pravastatin safety assessment during pregnancy (Spanish)
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    OBJECTIVE: To examine if the prophylactic use of vaginal Utrogestan from the first-trimester of pregnancy in women with twin pregnancy can reduce the incidence of spontaneous delivery before 34 weeks. METHODS: Phase III two-arm double-blinded randomised controlled trial to examine the effect of prophylactic pravastatin from 35-37 weeks’ gestation in women at increased risk for term-PE on the incidence and severity of the disease PRIMARY OUTCOME: delivery with preeclampsia Secundary OUTCOME: determine the effect of pravastatin On adverse outcome of pregnancy at any gestation and at = 37 week’s gestationOn the incidence of Stillbirth or neonatal death. On neonatal morbidity On neonatal therapy On the incidence of low birth weight below the 3 rd, 5th and 10th centile On sFlt and PlGF value 1 and 3 weeks after the onset of treatment Pravastatin safety assessment during pregnancy (English)
    12 October 2021
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    OBJECTIF: Examiner si l’utilisation prophylactique de l’Utrogestan vaginal à partir du premier triméster de la grossesse chez les femmes ayant une grossesse jumelle peut réduire l’incidence de l’accouchement spontané avant 34 semaines. MÉTHODES: Essai contrôlé randomisé à double aveugle de phase III à deux bras pour examiner l’effet de la pravastatine prophylactique à partir de 35 à 37 semaines de gestation chez les femmes à risque accru d’EP-terme sur l’incidence et la gravité de la maladie RÉSULTAT PRIMAIRE: livraison avec preeclampsia Secundary RÉSULTAT: déterminer l’effet de la pravastatine Sur l’issue néfaste de la grossesse à n’importe quelle gestation et à = 37 semaines de gestation Sur l’incidence de l’accouchement ou de la mort néonatale. Sur la morbidité néonatale Sur l’incidence d’un faible poids à la naissance inférieur aux 3e, 5e et 10e centiles Sur la valeur sFlt et PlGF 1 et 3 semaines après le début du traitement Évaluation de l’innocuité de la pravastatine pendant la grossesse (French)
    2 December 2021
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    ZIEL: Um zu untersuchen, ob die prophylaktische Anwendung von vaginalen Utrogestan aus dem ersten Trimester der Schwangerschaft bei Frauen mit Zwillingsschwangerschaft die Inzidenz der spontanen Lieferung vor 34 Wochen reduzieren kann. METHODEN: Phase III Zweiarm doppelblinde, randomisierte kontrollierte Studie zur Untersuchung der Wirkung von prophylaktischem Pravastatin aus 35-37 Wochen Gestation bei Frauen mit erhöhtem Risiko für Term-PE auf die Inzidenz und Schwere der Krankheit PRIMARY OUTCOME: Lieferung mit Preeclampsia Secundary OUTCOME: bestimmen Sie die Wirkung von Pravastatin Auf das unerwünschte Ergebnis der Schwangerschaft in jeder Schwangerschaft und bei = 37 Wochen GestationAuf die Inzidenz von Stillbirth oder Neugeborenentod. Zur neonatalen Morbidität Bei der neonatalen Therapie Über die Inzidenz von niedrigem Geburtsgewicht unter dem 3., 5. und 10. Centil Auf sFlt und PlGF-Wert 1 und 3 Wochen nach Beginn der Behandlung Pravastatin Sicherheitsbewertung während der Schwangerschaft (German)
    9 December 2021
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    DOELSTELLING: Om te onderzoeken of het profylactische gebruik van vaginale Utrogestan uit de eerste-trimester van de zwangerschap bij vrouwen met tweelingzwangerschap de incidentie van spontane bevalling vóór 34 weken kan verminderen. METHODEN: Fase III dubbelblinde tweearmige, gerandomiseerde gecontroleerde studie om het effect van profylactische pravastatine na 35-37 weken zwangerschap te onderzoeken bij vrouwen met een verhoogd risico op term-PE op de incidentie en ernst van de ziekte PRIMARY OUTKOM: levering met preeclampsia Secundary OUTKOM: bepaal het effect van pravastatine Op het ongunstige resultaat van de zwangerschap bij elke zwangerschap en bij = 37 weken zwangerschapOn de incidentie van de dood van de stille geboorte of de neonatale dood. Over neonatale morbiditeit Bij neonatale therapie Over de incidentie van een laag geboortegewicht onder het 3e, 5e en 10e centiel Op sFlt en PlGF waarde 1 en 3 weken na aanvang van de behandeling Pravastatine veiligheidsbeoordeling tijdens zwangerschap (Dutch)
    17 December 2021
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    OBIETTIVO: Per esaminare se l'uso profilattico di Utrogestan vaginale dal primo trimestre di gravidanza in donne con gravidanza gemella può ridurre l'incidenza di parto spontaneo prima di 34 settimane. METODI: Studio controllato randomizzato in doppio cieco di fase III per esaminare l'effetto della pravastatina profilattica a seguito della gestazione di 35-37 settimane in donne ad aumentato rischio per il periodo PE sull'incidenza e la gravità della malattia PRIMARY OUTCOME: consegna con preeclampsia Secundary OUTCOME: determinare l'effetto di pravastatina Sull'esito avverso della gravidanza a qualsiasi gestazione e a = 37 settimane di gestazioneSull'incidenza di Stillbirth o morte neonatale. Sulla morbilità neonatale Sulla terapia neonatale Sull'incidenza di un basso peso alla nascita al di sotto del 3º, 5º e 10º centile Sul valore sFlt e PlGF 1 e 3 settimane dopo l'inizio del trattamento Valutazione della sicurezza di Pravastatina durante la gravidanza (Italian)
    16 January 2022
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    Murcia
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    Identifiers

    PI17_01350
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