Vaslui County Emergency Hospital – Excellence Center for training medical staff involved in implementing priority health programs in innovative transnational context (Q3098370)

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Project Q3098370 in Romania
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English
Vaslui County Emergency Hospital – Excellence Center for training medical staff involved in implementing priority health programs in innovative transnational context
Project Q3098370 in Romania

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    9,239,232.758 Romanian Leu
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    1,847,846.55 Euro
    13 September 2021
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    10,942,376.54 Romanian Leu
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    2,188,475.3079999997 Euro
    13 September 2021
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    84.44 percent
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    11 December 2017
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    11 November 2020
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    SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ VASLUI
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    46°40'19.20"N, 28°3'43.52"E
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    45°53'48.05"N, 26°0'36.65"E
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    46°50'4.96"N, 27°27'32.69"E
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    47°10'4.76"N, 26°45'46.22"E
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    45°24'51.80"N, 23°22'26.72"E
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    47°55'41.95"N, 23°53'29.62"E
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    46°25'34.10"N, 27°38'22.85"E
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    44°57'10.98"N, 24°40'24.89"E
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    46°22'24.67"N, 28°9'7.63"E
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    46°52'16.57"N, 27°46'8.90"E
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    46°17'41.75"N, 28°8'34.22"E
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    46°32'22.78"N, 28°0'26.86"E
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    46°11'32.82"N, 27°32'16.58"E
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    46°38'44.38"N, 27°35'51.40"E
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    46°12'12.67"N, 28°1'25.97"E
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    46°38'25.91"N, 24°42'58.50"E
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    46°18'55.94"N, 27°34'22.04"E
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    46°36'31.75"N, 27°32'22.20"E
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    46°51'57.49"N, 27°33'36.50"E
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    46°26'22.63"N, 27°54'8.71"E
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    44°29'28.50"N, 25°14'55.64"E
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    46°40'43.64"N, 27°49'8.65"E
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    46°25'44.83"N, 28°12'34.81"E
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    46°36'24.77"N, 27°46'6.31"E
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    46°7'11.96"N, 27°33'41.29"E
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    46°15'57.35"N, 27°43'17.80"E
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    47°39'59.62"N, 24°17'30.44"E
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    46°20'51.32"N, 27°17'29.08"E
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    46°33'55.40"N, 27°42'52.06"E
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    46°16'39.50"N, 23°9'23.00"E
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    46°32'31.38"N, 24°40'34.86"E
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    46°35'1.90"N, 27°54'8.64"E
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    46°42'31.00"N, 27°20'16.66"E
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    46°41'22.85"N, 27°46'39.47"E
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    45°8'40.60"N, 24°33'40.50"E
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    44°51'2.12"N, 26°5'31.85"E
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    46°37'15.10"N, 28°10'24.82"E
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    46°27'47.74"N, 27°57'4.54"E
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    44°26'10.10"N, 26°6'9.79"E
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    44°51'26.03"N, 24°52'18.98"E
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    45°2'32.24"N, 23°16'22.12"E
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    46°29'51.94"N, 27°48'11.12"E
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    46°25'21.72"N, 27°29'6.58"E
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    46°13'39.14"N, 27°40'8.29"E
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    OBIECTIVUL GENERAL al proiectului este imbunatatirea nivelului de competente pentru un numar de 900 de profesionisti implicati in domeniile prioritare de sanatate, pentru a asigura cresterea accesului la servicii accesibile, durabile si de inalta calitate in domeniul asistentei medicale. Din grupul tinta vor face parte 810 de profesionisti implicati in domeniile prioritare de sanatate din regiunile mai putin dezvoltate din Romania, cu precadere din Regiunea Nord-Est si 90 de profesionisti implicati in domeniile prioritare de sanatate din Regiunea Bucuresti-Ilfov (reprezentand minim 10% din grupul tinta). Pe parcursul celor 3 ani de implementare, din cei 900 de profesionisti implicati in domeniile prioritare de sanatate ce apartin grupului tinta, 60 vor participa la cursuri de formare transnationale si schimburi de experienta, iar 840 vor participa cursuri de formare EMC nationale, ce vizeaza ca domeniu al formarii profesionale specifice cel putin unul dintre domeniile prioritate ale programelor prioritare de sanatate, respectiv cele aferente urmatoarelor domenii: sanatatea femeii si copilului, boli netransmisibile majore, boli transmisibile, sanatate mintala, boli rare (inclusiv genetica medicala). Astfel, se vor organiza in cadrul formarii nationale 54 grupe (in medie) in anii 2 si 3, cu media de 15 cursanti pe grupa, din care maxim 40 de grupe de formare vor desfasura cursuri in afara spitalului. In acest scop, o parte dintre formatori se vor deplasa in celelalte zone de provenienta a grupului tinta, urmand ca pentru 30 de persoane din grupul tinta sa se prevada decontarea cheltuielilor cu taxele de formare si examinare in cadrul anului 1. Pentru majoritatea indicatorilor de sanatate, Romania prezinta disparitati substantiale fata de media Uniunii Europene si inregistreaza performanta cea mai slaba sau aproape cea mai slaba. Mortalitatea infantila si materna sunt de pana la 3 ori peste mediile europene. O importanta deficienta o reprezinta serviciile de sanatate subdezvoltate si neadaptate nevoilor beneficiarilor. Inechitatile din sanatate sunt generate de accesul inegal la serviciile de sanatate, integrarea suboptimala a acestora si de neacoperirea cu servicii cat mai aproape de comunitate. Starea de sanatate a unei populatii este data de intrunirea mai multor indicatori socio-economici. Printre acesti indicatori se numara natalitatea, fertilitatea, mortalitatea, mortalitatea infantila, accesul la infrastructura de sanatate, nivelul de instruire, etc Starea de sanatate a populatiei este in general mult mai buna in regiunea Bucuresti-Ilfov si foarte slaba in cele mai sarace regiuni: NE si SE. In cadrul aceleiasi regiuni, indicatorii de sanatate in zonele rurale sunt mai precari decat in cele urbane, persoanele sarace, copiii, persoanele de etnie roma si persoanele in varsta fiind categoriile cele mai vulnerabile.Astfel, din analiza datelor furnizate de Eurostat se constata ca in anul 2012 nivelul ratei mortalitatii infantile in Regiune (Romanian)
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    The GENERAL objective of the project is to improve the level of competence for a number of 900 professionals involved in the priority areas of health, to ensure increased access to affordable, sustainable and high-quality services in the field of healthcare. The target group will include 810 professionals involved in health priority areas in the less developed regions of Romania, mainly from the North-East Region and 90 professionals involved in the priority areas of health in Bucharest-Ilfov Region (representing at least 10 % of the target group). During the 3 years of implementation, out of the 900 professionals involved in the priority areas of health belonging to the target group, 60 will participate in transnational training courses and exchange of experience, and 840 will participate national EMC training courses, targeting as field of specific professional training at least one of the priority areas of the priority health programs, namely those related to the following fields: women’s and children’s health, major non-communicable diseases, communicable diseases, mental health, rare diseases (including medical genetics). Thus, 54 groups (on average) will be organised within the national formation in years 2 and 3, with an average of 15 students per group, of which a maximum of 40 training groups will conduct courses outside the hospital. To this end, some of the trainers will travel to the other areas of origin of the target group, and for 30 persons from the target group to foresee the reimbursement of training and examination fees in the year 1. For most health indicators, Romania shows substantial disparities from the European Union average and records the lowest or almost weakest performance. Infant and maternal mortality are up to 3 times above European averages. An important deficiency is health services that are underdeveloped and not adapted to the needs of beneficiaries. Health inequities are generated by unequal access to health services, their sub-optimal integration and the lack of coverage with services as close as possible to the community. The health of a population is given by the meeting of several socio-economic indicators. Among these indicators are birth, fertility, mortality, infant mortality, access to health infrastructure, educational level, etc. The health status of the population is generally much better in the Bucharest-Ilfov region and very poor in the poorest regions: Us and SE. Within the same region, health indicators in rural areas are worse than in urban areas, poor people, children, Roma people and the elderly are the most vulnerable categories. Thus, from the analysis of data provided by Eurostat it is found that in 2012 the level of child mortality rate in the Region (English)
    16 September 2021
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    L’objectif général du projet est d’améliorer le niveau de compétence d’un certain nombre de 900 professionnels impliqués dans les domaines prioritaires de la santé, afin d’assurer un meilleur accès à des services abordables, durables et de qualité dans le domaine des soins de santé. Le groupe cible comprendra 810 professionnels impliqués dans des domaines prioritaires en matière de santé dans les régions moins développées de Roumanie, principalement de la région du Nord-Est et 90 professionnels impliqués dans les domaines prioritaires de la santé dans la région de Bucarest-Ilfov (représentant au moins 10 % du groupe cible). Au cours des 3 années de mise en œuvre, sur les 900 professionnels impliqués dans les domaines prioritaires de la santé appartenant au groupe cible, 60 participeront à des cours de formation transnationaux et à des échanges d’expériences, et 840 participeront à des cours nationaux de formation EMC, ciblant comme domaine de formation professionnelle spécifique au moins un des domaines prioritaires des programmes prioritaires de santé, à savoir ceux liés aux domaines suivants: la santé des femmes et des enfants, les principales maladies non transmissibles, les maladies transmissibles, la santé mentale, les maladies rares (y compris la génétique médicale). Ainsi, 54 groupes (en moyenne) seront organisés au sein de la formation nationale au cours des années 2 et 3, avec une moyenne de 15 étudiants par groupe, dont un maximum de 40 groupes de formation mèneront des cours en dehors de l’hôpital. À cette fin, certains formateurs se rendront dans les autres régions d’origine du groupe cible et, pour 30 personnes appartenant au groupe cible, prévoiront le remboursement des frais de formation et d’examen au cours de l’année 1. Pour la plupart des indicateurs de santé, la Roumanie présente des disparités substantielles par rapport à la moyenne de l’Union européenne et enregistre les performances les plus faibles ou presque les plus faibles. La mortalité infantile et maternelle est jusqu’à trois fois supérieure à la moyenne européenne. Un déficit important est celui des services de santé qui sont sous-développés et qui ne sont pas adaptés aux besoins des bénéficiaires. Les inégalités en matière de santé résultent de l’inégalité d’accès aux services de santé, de leur intégration sous-optimale et de l’absence de couverture avec des services aussi proches que possible de la communauté. La santé d’une population est assurée par la réunion de plusieurs indicateurs socio-économiques. Parmi ces indicateurs figurent la naissance, la fécondité, la mortalité, la mortalité infantile, l’accès aux infrastructures de santé, le niveau d’instruction, etc. L’état de santé de la population est généralement bien meilleur dans la région de Bucarest-Ilfov et très pauvre dans les régions les plus pauvres: Nous et SE. Dans la même région, les indicateurs de santé dans les zones rurales sont pires que dans les zones urbaines, les pauvres, les enfants, les Roms et les personnes âgées sont les catégories les plus vulnérables. (French)
    27 November 2021
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    Ziel des Projekts ist es, das Kompetenzniveau für eine Reihe von 900 Fachleuten zu verbessern, die in den vorrangigen Gesundheitsbereichen tätig sind, um einen besseren Zugang zu erschwinglichen, nachhaltigen und qualitativ hochwertigen Dienstleistungen im Gesundheitswesen zu gewährleisten. Die Zielgruppe umfasst 810 Fachleute, die in den weniger entwickelten Regionen Rumäniens in den gesundheitspolitischen Schwerpunktbereichen tätig sind, vor allem aus der Region Nordost und 90 Fachleute, die in den vorrangigen Gesundheitsbereichen in der Region Bukarest-Ilfov tätig sind (mindestens 10 % der Zielgruppe). In den drei Jahren der Umsetzung werden von den 900 Fachleuten, die in den vorrangigen Gesundheitsbereichen der Zielgruppe tätig sind, 60 an länderübergreifenden Schulungen und Erfahrungsaustausch teilnehmen, und 840 werden nationale EMV-Ausbildungskurse teilnehmen, wobei mindestens einer der Schwerpunktbereiche der prioritären Gesundheitsprogramme, nämlich die folgenden Bereiche, als Bereich der spezifischen Berufsausbildung dienen: Gesundheit von Frauen und Kindern, wichtige nicht übertragbare Krankheiten, übertragbare Krankheiten, psychische Gesundheit, seltene Krankheiten (einschließlich medizinischer Genetik). So werden 54 Gruppen (durchschnittlich) innerhalb der nationalen Bildung in den Jahren 2 und 3 organisiert, mit durchschnittlich 15 Studenten pro Gruppe, von denen maximal 40 Ausbildungsgruppen außerhalb des Krankenhauses Kurse durchführen. Zu diesem Zweck werden einige Ausbilder in die anderen Herkunftsgebiete der Zielgruppe reisen und 30 Personen aus der Zielgruppe die Erstattung der Ausbildungs- und Prüfungsgebühren für das Jahr 1 vorsehen. Bei den meisten Gesundheitsindikatoren weist Rumänien erhebliche Unterschiede vom Durchschnitt der Europäischen Union auf und verzeichnet die niedrigste oder fast schwächste Leistung. Die Säuglings- und Müttersterblichkeit liegt bis zu drei Mal über dem europäischen Durchschnitt. Ein wichtiger Mangel sind Gesundheitsdienste, die unterentwickelt sind und nicht an die Bedürfnisse der Begünstigten angepasst sind. Gesundheitliche Ungleichheiten ergeben sich aus einem ungleichen Zugang zu Gesundheitsdiensten, ihrer suboptimalen Integration und dem Mangel an Abdeckung mit Dienstleistungen, die der Gemeinschaft so nahe wie möglich sind. Die Gesundheit einer Bevölkerung wird durch die Zusammenführung mehrerer sozioökonomischer Indikatoren gegeben. Zu diesen Indikatoren zählen Geburt, Fruchtbarkeit, Sterblichkeit, Säuglingssterblichkeit, Zugang zur Gesundheitsinfrastruktur, Bildungsniveau usw. In der Region Bukarest-Ilfov ist der Gesundheitszustand im Allgemeinen viel besser und in den ärmsten Regionen sehr arm: USA und SE. In derselben Region sind die Gesundheitsindikatoren in ländlichen Gebieten schlechter als in städtischen Gebieten, arme Menschen, Kinder, Roma und ältere Menschen sind am stärksten gefährdet. (German)
    1 December 2021
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    De algemene doelstelling van het project is het verbeteren van het competentieniveau van een aantal 900 beroepsbeoefenaren die betrokken zijn op de prioritaire gebieden van gezondheid, om te zorgen voor een betere toegang tot betaalbare, duurzame en hoogwaardige diensten op het gebied van gezondheidszorg. De doelgroep omvat 810 beroepsbeoefenaren die betrokken zijn bij prioritaire gezondheidsgebieden in de minder ontwikkelde regio’s van Roemenië, voornamelijk uit de noordoostelijke regio en 90 professionals die betrokken zijn bij de prioritaire gezondheidsgebieden in de regio Boekarest-Ilfov (die ten minste 10 % van de doelgroep vertegenwoordigen). Gedurende de drie jaar van de uitvoering zullen van de 900 professionals die betrokken zijn bij de prioritaire gebieden van gezondheid die tot de doelgroep behoren, 60 deelnemen aan transnationale opleidingscursussen en uitwisseling van ervaringen, en 840 zullen deelnemen aan nationale EMC-opleidingen, gericht op specifieke beroepsopleidingen die ten minste een van de prioritaire gebieden van de prioritaire gezondheidsprogramma’s omvatten, namelijk die welke betrekking hebben op de volgende gebieden: de gezondheid van vrouwen en kinderen, belangrijke niet-overdraagbare ziekten, overdraagbare ziekten, geestelijke gezondheid, zeldzame ziekten (met inbegrip van medische genetica). Zo zullen binnen de nationale formatie (gemiddeld) 54 groepen worden georganiseerd in de jaren 2 en 3, met gemiddeld 15 studenten per groep, waarvan maximaal 40 opleidingsgroepen buiten het ziekenhuis cursussen zullen volgen. Daartoe zullen sommige opleiders naar de andere gebieden van herkomst van de doelgroep reizen, en voor 30 personen uit de doelgroep om te voorzien in de vergoeding van opleidings- en examenkosten in het jaar 1. Voor de meeste gezondheidsindicatoren vertoont Roemenië aanzienlijke verschillen ten opzichte van het gemiddelde van de Europese Unie en vertoont het de laagste of bijna zwakste prestaties. Zuigelingen- en moedersterfte ligt tot 3 keer boven het Europese gemiddelde. Een belangrijke tekortkoming is gezondheidszorg die onderontwikkeld is en niet is aangepast aan de behoeften van de begunstigden. Ongelijkheden in de gezondheidszorg worden veroorzaakt door ongelijke toegang tot gezondheidsdiensten, hun suboptimale integratie en het gebrek aan dekking met diensten die zo dicht mogelijk bij de gemeenschap liggen. De gezondheid van een bevolking wordt gegeven door het voldoen aan verschillende sociaal-economische indicatoren. Tot deze indicatoren behoren geboorte, vruchtbaarheid, sterfte, kindersterfte, toegang tot gezondheidsinfrastructuur, onderwijsniveau, enz. De gezondheidstoestand van de bevolking is over het algemeen veel beter in de regio Boekarest-Ilfov en zeer arm in de armste regio’s: Wij en SE. Binnen dezelfde regio zijn gezondheidsindicatoren in plattelandsgebieden slechter dan in stedelijke gebieden, arme mensen, kinderen, Roma en ouderen zijn de meest kwetsbare categorieën. Uit de analyse van gegevens van Eurostat blijkt dus dat in 2012 het niveau van kindersterfte in de regio (Dutch)
    5 December 2021
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    L'obiettivo generale del progetto è migliorare il livello di competenza di un certo numero di 900 professionisti coinvolti nei settori prioritari della salute, al fine di garantire un maggiore accesso a servizi abbordabili, sostenibili e di alta qualità nel settore dell'assistenza sanitaria. Il gruppo target comprenderà 810 professionisti coinvolti in aree prioritarie sanitarie nelle regioni meno sviluppate della Romania, principalmente della regione nordorientale e 90 professionisti coinvolti nei settori prioritari della sanità nella regione di Bucarest-Ilfov (che rappresentano almeno il 10 % del gruppo destinatario). Nel corso dei 3 anni di attuazione, dei 900 professionisti coinvolti nei settori prioritari della salute appartenenti al gruppo target, 60 parteciperanno a corsi di formazione transnazionali e scambi di esperienze, e 840 parteciperanno a corsi nazionali di formazione EMC, mirati come ambito di formazione professionale specifica almeno una delle aree prioritarie dei programmi sanitari prioritari, in particolare quelle relative ai seguenti settori: salute delle donne e dei bambini, principali malattie non trasmissibili, malattie trasmissibili, salute mentale, malattie rare (compresa la genetica medica). Così, 54 gruppi (in media) saranno organizzati all'interno della formazione nazionale negli anni 2 e 3, con una media di 15 studenti per gruppo, di cui un massimo di 40 gruppi di formazione svolgeranno corsi al di fuori dell'ospedale. A tal fine, alcuni dei formatori si recheranno verso le altre aree di origine del gruppo destinatario e per 30 persone del gruppo destinatario per prevedere il rimborso delle spese di formazione e di esame nell'anno 1. Per la maggior parte degli indicatori sanitari, la Romania presenta notevoli disparità rispetto alla media dell'Unione europea e registra i risultati più bassi o quasi inferiori. La mortalità infantile e materna è fino a 3 volte superiore alle medie europee. Una carenza importante sono i servizi sanitari che sono sottosviluppati e non adattati alle esigenze dei beneficiari. Le disuguaglianze sanitarie sono generate dalla disparità di accesso ai servizi sanitari, dalla loro integrazione subottimale e dalla mancanza di copertura con servizi il più vicino possibile alla comunità. La salute di una popolazione è data dall'incontro di diversi indicatori socioeconomici. Tra questi indicatori figurano la nascita, la fertilità, la mortalità, la mortalità infantile, l'accesso alle infrastrutture sanitarie, il livello di istruzione, ecc. Lo stato di salute della popolazione è generalmente molto migliore nella regione di Bucarest-Ilfov e molto povero nelle regioni più povere: Noi e SE. All'interno della stessa regione, gli indicatori sanitari nelle zone rurali sono peggiori rispetto alle aree urbane, i poveri, i bambini, i Rom e gli anziani sono le categorie più vulnerabili. Dall'analisi dei dati forniti da Eurostat risulta che nel 2012 il tasso di mortalità infantile nella regione (Italian)
    12 January 2022
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    El objetivo general del proyecto es mejorar el nivel de competencia de un número de 900 profesionales que participan en los ámbitos prioritarios de la salud, a fin de garantizar un mayor acceso a servicios asequibles, sostenibles y de alta calidad en el ámbito de la asistencia sanitaria. El grupo destinatario incluirá 810 profesionales que participan en áreas prioritarias de salud en las regiones menos desarrolladas de Rumanía, principalmente de la región nororiental y 90 profesionales que participan en los ámbitos prioritarios de la salud en la región de Bucarest-Ilfov (que representen al menos el 10 % del grupo destinatario). Durante los tres años de aplicación, de los 900 profesionales que participan en las áreas prioritarias de salud pertenecientes al grupo destinatario, 60 participarán en cursos transnacionales de formación e intercambio de experiencias, y 840 participarán en cursos nacionales de formación en EMC, dirigidos como campo de formación profesional específica al menos uno de los ámbitos prioritarios de los programas prioritarios de salud, a saber, los relacionados con los siguientes ámbitos: la salud de las mujeres y los niños, las principales enfermedades no transmisibles, las enfermedades transmisibles, la salud mental, las enfermedades raras (incluida la genética médica). Así, 54 grupos (en promedio) se organizarán dentro de la formación nacional en los años 2 y 3, con un promedio de 15 estudiantes por grupo, de los cuales un máximo de 40 grupos de formación impartirán cursos fuera del hospital. Con este fin, algunos de los formadores viajarán a las otras zonas de origen del grupo destinatario, y a 30 personas del grupo destinatario, para prever el reembolso de las tasas de formación y examen en el año 1. En la mayoría de los indicadores de salud, Rumanía muestra importantes disparidades con respecto a la media de la Unión Europea y registra los resultados más bajos o casi más bajos. La mortalidad infantil y materna es hasta tres veces superior a la media europea. Una deficiencia importante son los servicios de salud poco desarrollados y no adaptados a las necesidades de los beneficiarios. Las desigualdades en materia de salud se generan por la desigualdad en el acceso a los servicios de salud, su integración subóptima y la falta de cobertura con los servicios lo más cerca posible de la comunidad. La salud de una población viene dada por la reunión de varios indicadores socioeconómicos. Entre estos indicadores figuran el nacimiento, la fecundidad, la mortalidad infantil, el acceso a la infraestructura sanitaria, el nivel educativo, etc. En general, el estado de salud de la población es mucho mejor en la región de Bucarest-Ilfov y muy pobre en las regiones más pobres: Nosotros y SE. Dentro de la misma región, los indicadores de salud en las zonas rurales son peores que en las zonas urbanas, las personas pobres, los niños, los romaníes y las personas mayores son las categorías más vulnerables. (Spanish)
    13 January 2022
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    Oraş Covasna, Romania
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    Municipiul Bucureşti, Romania
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    Municipiul Petroşani, Romania
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    Municipiul Târgu Jiu, Romania
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    Municipiul Piteşti, Romania
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    Municipiul Sighetu Marmaţiei, Romania
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    Ştefan cel Mare, Romania
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    Zorleni, Romania
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    Văleni, Romania
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    Vutcani, Romania
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    Vetrişoaia, Romania
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    Tutova, Romania
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    Tanacu, Romania
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    Stănileşti, Romania
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    Roşieşti, Romania
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    Rebricea, Romania
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    Pădureni, Romania
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    Puşcasi, Romania
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    Pungeşti, Romania
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    Puieşti, Romania
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    Poieneşti, Romania
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    Pogana, Romania
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    Oraş Negreşti, Romania
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    Oraş Murgeni, Romania
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    Olteneşti, Romania
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    Muntenii de Sus, Romania
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    Muntenii de Jos, Romania
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    Municipiul Vaslui, Romania
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    Municipiul Huşi, Romania
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    Municipiul Bîrlad, Romania
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    Lipovăţ, Romania
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    Laza, Romania
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    Ivăneşti, Romania
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    Iveşti, Romania
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    Hoceni, Romania
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    Fălciu, Romania
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    Dragomireşti, Romania
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    Cozmeşti, Romania
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    Codăeşti, Romania
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    Bălteni, Romania
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    Băceşti, Romania
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    Berezeni, Romania
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    Banca, Romania
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    Alexandru Vlahuţă, Romania
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    Identifiers

    109709
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