Increase access to health services through the creation of a Day Care Home on Ochota. (Q110389)
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Project Q110389 in Poland
Language | Label | Description | Also known as |
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English | Increase access to health services through the creation of a Day Care Home on Ochota. |
Project Q110389 in Poland |
Statements
859,886.4 zloty
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1,074,858.0 zloty
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80.0 percent
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1 July 2019
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30 June 2021
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POLSKI KOMITET POMOCY SPOŁECZNEJ
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Projekt (P) dotyczy deinstytucjonalizacji opieki nad osobami zależnymi, poprzez zwiększenia świadczenia usług zdrowotnych dla osób niesamodzielnych (ON), w tym osób starszych w formie Dziennego Domu Opieki Medycznej przy ul. Grójeckiej w Warszawie (DDOM). P skierowany jest do 64 osób (28K i 36M), głównie osób 65+(min. 50% uczestników projektu-UP) pochodzących z pow. m.st. Warszawa, głównie dzielnicy Ochoty i okolic (ze względu na lokalizację obiektu). Wsparcie skierowane będzie do osób niesamodzielnych (ON), których stan zdrowia nie pozwala na pozostawanie wyłącznie pod opieką POZ i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, a jednocześnie nie wymagają one całodobowego nadzoru lekarskiego i pielęgniarskiego realizowanego w trybie stacjonarnym. Świadczeniami opieki zdrowotnej (OZ) realizowanymi w ramach DDOM będą objęte osoby mające prawo do świadczeń OZ finansowanych ze środków publ. na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach OZ. (Dz.U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.). W ramach P wsparcie otrzymają również opiekunowie faktyczni (OF) – min. 40 os. - w formie szkoleń dot. opieki nad ON oraz wsparcie psychologiczne. Wnioskodawca (WN) jest podmiotem leczniczym posiadającym umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartą z oddziałem wojewódzkim NFZ. WN na potrzeby realizacji projektu wyodrębni strukturalnie DDOM, zatwierdzi jego regulamin organizacyjny i zostanie mu nadany kod resortowy – 2800- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie systemu resortowych kodów…”. P będzie realizowany zgodnie z dokumentami: „Dzienny dom opieki medycznej – organizacja i zadania (Standard DDOM)”, „Ogólnoeuropej. wytyczn. dot. przejścia od opieki instytucj. …”, „Wykorzystanie funduszy UE w celu przejścia…– z. narzędzi.”, „Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze zdrowia na lata 2014-2020.” (Polish)
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The project (P) concerns the deinstitutionalisation of care for dependent persons by increasing the provision of health services to dependent persons (ON), including the elderly in the form of the Daily Medical Care House at ul. Grójecka in Warsaw (DDOM). P is addressed to 64 people (28K and 36M), mainly 65+ people (min. 50 % of participants of the project-UP) coming from the district of Warsaw, mainly the district of Ochota and its surroundings (due to the location of the facility). Support will be addressed to dependents (ON), whose health status does not allow to remain solely under the care of GPs and outpatient specialists, while at the same time they do not require/medical and nursing supervision carried out on a stationary basis. Health care (OZ) provided under the DDOM will be covered by persons entitled to OZ benefits financed by publ. in accordance with the provisions of the Act of 27 August 2004 on the benefits of OZ. (Journal of Laws of 2008 No. 164, item. 1027, with late.). Under P support will also be provided by actual carers (OF) – min. 40 people. — in the form of training courses on care of ON and psychological support. The Applicant (WN) is a medicinal entity with a health care agreement concluded with the provincial branch of the NFZ. In order to implement the project, it will be structurally distinguished by the DDOM, approve its organizational regulations and will be assigned the Ministry code – 2800- in accordance with the Regulation of the Minister of Health of 27 April 2017 on the system of ministries codes...”. P will be implemented in accordance with the following documents: “Double Healthcare Home – Organisation and responsibilities (Standard DDOM)", "General European guidelines for transition from institutional care. ...", "Use of EU funds for the transition...– with. tools.", "Guidelines for implementing ESF measures in the field of health 2014-2020”. (English)
20 October 2020
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Le projet (P) concerne la désinstitutionnalisation de la prise en charge des personnes dépendantes, en augmentant la prestation de services de santé pour les personnes dépendantes (ON), y compris les personnes âgées sous la forme d’un centre médical quotidien à ul. Grójecka à Varsovie (DDOM). P s’adresse à 64 personnes (28 000 et 36 millions), principalement 65 personnes (minimum 50 % des participants au projet-UP) provenant de la région de Varsovie, principalement du district d’Ochoty et des environs (en raison de l’emplacement de l’installation). L’aide sera adressée aux personnes dépendantes (ON), dont l’état de santé ne leur permet pas de rester exclusivement sous les soins du POZ et des soins spécialisés ambulatoires, tout en ne nécessitant pas de supervision médicale et infirmière 24 heures sur 24 en mode stationnaire. Les soins de santé dispensés dans le cadre de la DDOM seront couverts par les personnes ayant droit aux prestations OZ financées par la publ. conformément aux dispositions de la loi du 27 août 2004 sur les prestations OZ. (Journal officiel 2008, no 164, point. 1027, telle que modifiée). Les tuteurs effectifs recevront également un soutien sous P — 40 personnes. — sous la forme d’une formation sur la prise en charge de l’ON et le soutien psychologique. La requérante (WN) est une entité médicinale ayant conclu un accord pour la prestation de services de soins de santé conclu avec la section provinciale de la ZNS. Aux fins de la mise en œuvre du projet, le DDOM sépare structurellement, approuve ses règles organisationnelles et se verra attribuer un code ministériel — 2800- conformément au règlement du ministre de la Santé du 27 avril 2017 sur le système des codes départementaux...». P sera mis en œuvre conformément aux documents suivants: «Domaine journalier de soins médicaux — organisation et tâches (normeDDOM)", "La définition européenne générale de la transition des soins en institution. ...", "utilisation des fonds de l’UE pour la transition...- à partir d’outils", "Lignes directrices pour la mise en œuvre des actions impliquant des mesures du FSE dans le domaine de la santé pour la période 2014-2020». (French)
1 December 2021
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Das Projekt (P) betrifft die Deinstitutionalisierung der Versorgung pflegebedürftiger Personen durch die Erhöhung der Gesundheitsversorgung für abhängige Personen (ON), einschließlich älterer Menschen in Form des Tagesklinikums in ul. Grójecka in Warschau (DDOM). P richtet sich an 64 Personen (28K und 36M), hauptsächlich 65 Personen (mindestens 50 % der Teilnehmer des Projekts-UP) aus der Region Warschau, hauptsächlich aus dem Bezirk Ochoty und der Umgebung (aufgrund der Lage der Anlage). Die Unterstützung richtet sich an unterhaltsberechtigte Personen (ON), deren Gesundheitszustand es ihnen nicht gestattet, ausschließlich unter der Obhut der POZ und ambulanter Fachversorgung zu bleiben, während sie gleichzeitig keine 24-Stunden-Betreuung und Pflege im stationären Modus benötigen. Die im Rahmen des DDOM erbrachte Gesundheitsversorgung (OZ) wird gemäß den Bestimmungen des Gesetzes vom 27. August 2004 über die OZ-Leistungen von Personen abgedeckt, die Anspruch auf die von der publ. finanzierten OZ-Leistungen haben. (Gesetzblatt 2008, Nr. 164, Pos. 1027 in der geänderten Fassung). Tatsächliche Vormunde (OF) erhalten auch Unterstützung unter P – min. 40 Personen. — in Form von Schulungen zur Betreuung der ON und psychologischer Unterstützung. Der Antragsteller (WN) ist eine medizinische Einrichtung mit einer Vereinbarung über die Erbringung von Gesundheitsdienstleistungen, die mit der Provinzialabteilung des NFZ geschlossen wurde. Für die Durchführung des Projekts trennt sich das DDOM strukturell, billigt seine Organisationsregeln und erhält gemäß der Verordnung des Gesundheitsministers vom 27. April 2017 über das System der Abteilungscodes einen Ministeriumskodex – 2800...“. P wird in Übereinstimmung mit den Dokumenten umgesetzt: „Tägliches Heim der medizinischen Versorgung – Organisation und Aufgaben (DDOM-Standard)", "Die allgemeine europäische Definition des Übergangs von der institutionellen Versorgung. ...", "Verwendung von EU-Mitteln für den Übergang von Instrumenten", "Leitlinien für die Durchführung von Maßnahmen im Zusammenhang mit ESF-Gesundheitsmaßnahmen für den Zeitraum 2014-2020“. (German)
7 December 2021
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Identifiers
RPMA.09.02.02-14-B423/18
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