Virtual Rehabilitation Systems in weight load asymmetry in patients with neurological alterations. (Q3160539)

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Project Q3160539 in Spain
Language Label Description Also known as
English
Virtual Rehabilitation Systems in weight load asymmetry in patients with neurological alterations.
Project Q3160539 in Spain

    Statements

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    56,000.0 Euro
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    112,000.0 Euro
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    50.0 percent
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    1 January 2018
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    31 March 2021
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    INSTITUTO DE INVESTIGACION SANITARIA ARAGON
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    41°39'7.67"N, 0°52'51.38"W
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    50297
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    One of the main disorders in patients with Acquired brain injury (ABI) is the Weight Bearing Asymmetry (WBA), which produces disturbances in postural control and risk of falls. Virtual Rehabilitation allows producing customizable, non-invasive, playful and rewarding treatments that serve as a complement in the traditional rehabilitation process for the reduction of WBA. However, there are few studies that corroborate the reduction of WBA by using VR systems which are based on the use of sensory cues. The literature shows that when patients with ABI focus their attention on the control of movement, execution is impaired. Redirecting their attention to another source (eg, cognitive task) improves patient performance. However, there is no evidence of the effectiveness of dual cognitive-motor tasks with VR systems in the recovery of the WBA. So far, there is evidence of the effectiveness of psychological acceptance in the healthy coping of a number of medical conditions. However, there is no evidence of the effectiveness of psychological acceptance in the rehabilitation of WBA in patients with ABI. Taking all of this into account, the aim of the project is to optimize the rehabilitation of the WBA in patients with ABI by using VR systems which incorporate sensory cues, a dual task, and psychological acceptance as coping strategy, through three novel and groundbreaking studies. (Spanish)
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    One of the main disorders in patients with Acquired brain injury (ABI) is the Weight Bearing Asymmetry (WBA), which produces disturbances in postural control and risk of falls. Virtual Rehabilitation allows producing customizable, non-invasive, playful and rewarding treatments that serve as a complement in the traditional rehabilitation process for the reduction of WBA. However, there are few studies that corroborate the reduction of WBA by using VR systems which are based on the use of sensory cues. The literature shows that when patients with ABI focus their attention on the control of movement, execution is impaired. Directing their attention to another source (eg, cognitive task) improves patient performance. However, there is no evidence of the effectiveness of dual cognitive-motor tasks with VR systems in the recovery of the WBA. So far, there is evidence of the effectiveness of psychological acceptance in the healthy coping of a number of medical conditions. However, there is no evidence of the effectiveness of psychological acceptance in the rehabilitation of WBA in patients with ABI. Taking all of this into account, the aim of the project is to optimise the rehabilitation of the WBA in patients with ABI by using VR systems which incorporate sensory cues, a dual task, and psychological acceptance as coping strategy, through three novel and groundbreaking studies. (English)
    12 October 2021
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    L’un des principaux troubles chez les patients atteints de lésion cérébrale acquise (ABI) est l’asymétrie de poids portant (WBA), qui produit des perturbations dans le contrôle postural et le risque de chutes. La réadaptation virtuelle permet de produire des traitements personnalisables, non envahissants, ludiques et gratifiants qui servent de complément au processus de réadaptation traditionnel pour la réduction de la WBA. Cependant, peu d’études corroborent la réduction de la WBA en utilisant des systèmes VR basés sur l’utilisation de signaux sensoriels. La littérature montre que lorsque les patients atteints d’ABI concentrent leur attention sur le contrôle des mouvements, l’exécution est altérée. Diriger leur attention vers une autre source (par exemple, tâche cognitive) améliore le rendement des patients. Cependant, il n’y a aucune preuve de l’efficacité des tâches à double moteur cognitif avec les systèmes VR dans la récupération de la WBA. Jusqu’à présent, il existe des preuves de l’efficacité de l’acceptation psychologique dans l’adaptation saine d’un certain nombre de conditions médicales. Cependant, il n’existe aucune preuve de l’efficacité de l’acceptation psychologique dans la réadaptation de la WBA chez les patients atteints d’ABI. Compte tenu de tout cela, l’objectif du projet est d’optimiser la réhabilitation de la WBA chez les patients atteints d’ABI en utilisant des systèmes VR qui intègrent des indices sensoriels, une double tâche, et l’acceptation psychologique comme stratégie d’adaptation, à travers trois études inédites et révolutionnaires. (French)
    4 December 2021
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    Eine der Hauptstörungen bei Patienten mit erworbener Hirnverletzung (ABI) ist die Weight Bearing Asymmetrie (WBA), die Störungen bei der posturalen Kontrolle und dem Risiko von Stürzen hervorruft. Virtuelle Rehabilitation ermöglicht die Herstellung von anpassbaren, nicht-invasiven, spielerischen und lohnenden Behandlungen, die als Ergänzung des traditionellen Rehabilitationsprozesses zur Reduzierung von WBA dienen. Es gibt jedoch nur wenige Studien, die die Reduktion von WBA durch den Einsatz von VR-Systemen untermauern, die auf der Verwendung von sensorischen Cues basieren. Die Literatur zeigt, dass wenn Patienten mit ABI ihre Aufmerksamkeit auf die Kontrolle der Bewegung richten, die Hinrichtung beeinträchtigt ist. Ihre Aufmerksamkeit auf eine andere Quelle (z. B. kognitive Aufgabe) zu lenken, verbessert die Leistungsfähigkeit der Patienten. Es gibt jedoch keine Hinweise auf die Wirksamkeit von dualen kognitiv-motorischen Aufgaben mit VR-Systemen bei der Wiederherstellung des WBA. Bisher gibt es Hinweise auf die Wirksamkeit der psychologischen Akzeptanz bei der gesunden Bewältigung einer Reihe von Erkrankungen. Es gibt jedoch keine Hinweise auf die Wirksamkeit der psychologischen Akzeptanz bei der Rehabilitation von WBA bei Patienten mit ABI. Unter Berücksichtigung all dessen besteht das Ziel des Projekts darin, die Rehabilitation des WBA bei Patienten mit ABI durch den Einsatz von VR-Systemen, die sensorische Hinweise, eine doppelte Aufgabe und psychologische Akzeptanz als Bewältigungsstrategie beinhalten, durch drei neuartige und bahnbrechende Studien zu optimieren. (German)
    9 December 2021
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    Een van de belangrijkste aandoeningen bij patiënten met Verworven hersenletsel (ABI) is de Asymmetrie met gewichtslager (WBA), die storingen in de posturale controle en het risico op vallen veroorzaakt. Virtual Rehabilitation maakt het produceren van aanpasbare, niet-invasieve, speelse en lonende behandelingen die dienen als aanvulling in het traditionele revalidatieproces voor de vermindering van WBA. Er zijn echter weinig studies die de vermindering van WBA bevestigen door VR-systemen te gebruiken die gebaseerd zijn op het gebruik van zintuiglijke signalen. Uit de literatuur blijkt dat wanneer patiënten met ABI hun aandacht richten op de controle van de beweging, de uitvoering wordt belemmerd. Het richten van hun aandacht naar een andere bron (bijv. cognitieve taak) verbetert de prestaties van de patiënt. Er is echter geen bewijs van de effectiviteit van dubbele cognitieve-motorische taken met VR-systemen in het herstel van de WBA. Tot nu toe is er bewijs van de effectiviteit van psychologische acceptatie bij het gezond omgaan met een aantal medische aandoeningen. Er is echter geen bewijs van de effectiviteit van psychologische acceptatie bij de revalidatie van WBA bij patiënten met ABI. Rekening houdend met dit alles is het doel van het project om de revalidatie van de WBA bij patiënten met ABI te optimaliseren door gebruik te maken van VR-systemen die sensorische signalen, een dubbele taak en psychologische acceptatie als aanpakstrategie bevatten, door middel van drie nieuwe en baanbrekende studies. (Dutch)
    17 December 2021
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    Zaragoza
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    Identifiers

    PI17_00465
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