Premature aging in patients with advanced chronic kidney disease: A model to establish biomarkers of cardiovascular risk (Q3136510)
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Project Q3136510 in Spain
Language | Label | Description | Also known as |
---|---|---|---|
English | Premature aging in patients with advanced chronic kidney disease: A model to establish biomarkers of cardiovascular risk |
Project Q3136510 in Spain |
Statements
46,000.0 Euro
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92,000.0 Euro
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50.0 percent
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1 January 2018
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31 March 2021
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FUNDACION INVESTIGACION BIOMEDICA HOSPITAL 12 DE OCTUBRE
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28079
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Objetivo: Establecer e integrar parámetros inflamatorios e inmunológicos, de daño endotelial y de patología vascular relacionados con la senescencia acelerada en pacientes con enfermedad renal crónica avanzada (ERCA). Variación de estos parámetros en función de los diferentes tratamientos de diálisis y trasplante. Metodología: Estudio prospectivo en pacientes incidentes con enfermedad renal crónica avanzada del Servicio de Nefrología del Hospital Doce de Octubre de Madrid. Se cuantificará el estado de fragilidad y situación REDOX de los pacientes, subpoblaciones de células inmunes (senescencia y función), factores inmunológicos y de daño endotelial y vascular. Las determinaciones se realizarán en los pacientes con ERCA (Fase1) ,cuando entran en programas de diálisis (Fase 2) y posteriormente en trasplante (Fase 3), y cada seis meses mientras permanezcan en la misma fase. Se establecerá un score de riesgo de morbimortalidad cardiovascular en función de los parámetros obtenidos. (Spanish)
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Objective: Establish and integrate inflammatory and immunological parameters, endothelial damage and vascular pathology related to accelerated senescence in patients with advanced chronic kidney disease (ACD). Variation of these parameters depending on the different dialysis and transplant treatments. Methodology: Prospective Study in Incident Patients with Advanced Chronic Kidney Disease from the Nephrology Service of Hospital Twelve in October Madrid. The state of fragility and REDOX status of patients, subpopulations of immune cells (senescence and function), immunological factors and endothelial and vascular damage will be quantified. Determinations will be made in patients with RAC (Phase1), when they enter dialysis programs (Phase 2) and then transplant (Phase 3), and every six months while in the same phase. A risk score for cardiovascular morbidity and mortality shall be established based on the parameters obtained. (English)
12 October 2021
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Objectif: Établir et intégrer les paramètres inflammatoires et immunologiques, les lésions endothéliales et la pathologie vasculaire liée à l’accélération de la sénescence chez les patients atteints d’une maladie rénale chronique avancée (ACD). Variation de ces paramètres en fonction des différents traitements de dialyse et de transplantation. Méthodologie: Étude prospective sur les patients ayant une maladie rénale chronique avancée du Service de néphrologie de l’hôpital Douze en octobre Madrid. L’état de fragilité et le statut REDOX des patients, des sous-populations de cellules immunitaires (sénescence et fonction), des facteurs immunologiques et des dommages endothéliaux et vasculaires seront quantifiés. Des déterminations seront faites chez les patients atteints d’ACR (phase 1), lorsqu’ils entrent dans des programmes de dialyse (phase 2) puis transplantés (phase 3), et tous les six mois pendant la même phase. Un score de risque pour la morbidité et la mortalité cardiovasculaires est établi sur la base des paramètres obtenus. (French)
2 December 2021
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Ziel: Einrichtung und Integration entzündlicher und immunologischer Parameter, endothelialer Schäden und Gefäßpathologie im Zusammenhang mit einer beschleunigten Senseszenz bei Patienten mit fortgeschrittener chronischer Nierenerkrankung (ACD). Variation dieser Parameter je nach Dialyse- und Transplantationsbehandlung. Methodik: Prospektive Studie über Vorfällepatienten mit fortgeschrittener chronischer Nierenerkrankung vom Nephrologiedienst des Krankenhauses Zwölf im Oktober Madrid. Der Zustand der Fragilität und des REDOX-Status von Patienten, Subpopulationen von Immunzellen (Seneszenz und Funktion), immunologische Faktoren sowie endotheliale und vaskuläre Schäden werden quantifiziert. Ermittlungen werden bei Patienten mit RAC (Phase 1) vorgenommen, wenn sie Dialyseprogramme (Phase 2) aufnehmen und dann (Phase 3) und alle sechs Monate in derselben Phase transplantieren. Auf der Grundlage der ermittelten Parameter wird ein Risikowert für kardiovaskuläre Morbidität und Mortalität festgelegt. (German)
9 December 2021
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Madrid
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Identifiers
PI17_01029
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