Randomised Controlled trial with Pravastatin versus placebo for Prevention of preeclampsia (STATIN trial) (Q3138701)
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Project Q3138701 in Spain
Language | Label | Description | Also known as |
---|---|---|---|
English | Randomised Controlled trial with Pravastatin versus placebo for Prevention of preeclampsia (STATIN trial) |
Project Q3138701 in Spain |
Statements
81,600.0 Euro
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102,000.0 Euro
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80.0 percent
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1 January 2018
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31 March 2021
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FUNDACION PARA LA FORMACION E INVESTIGACION SANITARIAS DE LA REGION DE MURCIA (FFIS)
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30030
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OBJECTIVE: To examine if the prophylactic use of vaginal Utrogestan from the first-trimester of pregnancy in women with twin pregnancy can reduce the incidence of spontaneous delivery before 34 weeks. METHODS: Phase III two-arm double-blinded randomised controlled trial to examine the effect of prophylactic pravastatin from 35-37 weeks' gestation in women at increased risk for term-PE on the incidence and severity of the disease PRIMARY OUTCOME: delivery with preeclampsia SECUNDARY OUTCOME: determine the effect of pravastatin On adverse outcome of pregnancy at any gestation and at = 37 week´s gestationOn the incidence of stillbirth or neonatal death. On neonatal morbidity On neonatal therapy On the incidence of low birth weight below the 3rd, 5th and 10th centile On sFLT and PLGF value 1 and 3 weeks after the onset of treatment Pravastatin safety assessment during pregnancy (Spanish)
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OBJECTIVE: To examine if the prophylactic use of vaginal Utrogestan from the first-trimester of pregnancy in women with twin pregnancy can reduce the incidence of spontaneous delivery before 34 weeks. METHODS: Phase III two-arm double-blinded randomised controlled trial to examine the effect of prophylactic pravastatin from 35-37 weeks’ gestation in women at increased risk for term-PE on the incidence and severity of the disease PRIMARY OUTCOME: delivery with preeclampsia Secundary OUTCOME: determine the effect of pravastatin On adverse outcome of pregnancy at any gestation and at = 37 week’s gestationOn the incidence of Stillbirth or neonatal death. On neonatal morbidity On neonatal therapy On the incidence of low birth weight below the 3 rd, 5th and 10th centile On sFlt and PlGF value 1 and 3 weeks after the onset of treatment Pravastatin safety assessment during pregnancy (English)
12 October 2021
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OBJECTIF: Examiner si l’utilisation prophylactique de l’Utrogestan vaginal à partir du premier triméster de la grossesse chez les femmes ayant une grossesse jumelle peut réduire l’incidence de l’accouchement spontané avant 34 semaines. MÉTHODES: Essai contrôlé randomisé à double aveugle de phase III à deux bras pour examiner l’effet de la pravastatine prophylactique à partir de 35 à 37 semaines de gestation chez les femmes à risque accru d’EP-terme sur l’incidence et la gravité de la maladie RÉSULTAT PRIMAIRE: livraison avec preeclampsia Secundary RÉSULTAT: déterminer l’effet de la pravastatine Sur l’issue néfaste de la grossesse à n’importe quelle gestation et à = 37 semaines de gestation Sur l’incidence de l’accouchement ou de la mort néonatale. Sur la morbidité néonatale Sur l’incidence d’un faible poids à la naissance inférieur aux 3e, 5e et 10e centiles Sur la valeur sFlt et PlGF 1 et 3 semaines après le début du traitement Évaluation de l’innocuité de la pravastatine pendant la grossesse (French)
2 December 2021
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ZIEL: Um zu untersuchen, ob die prophylaktische Anwendung von vaginalen Utrogestan aus dem ersten Trimester der Schwangerschaft bei Frauen mit Zwillingsschwangerschaft die Inzidenz der spontanen Lieferung vor 34 Wochen reduzieren kann. METHODEN: Phase III Zweiarm doppelblinde, randomisierte kontrollierte Studie zur Untersuchung der Wirkung von prophylaktischem Pravastatin aus 35-37 Wochen Gestation bei Frauen mit erhöhtem Risiko für Term-PE auf die Inzidenz und Schwere der Krankheit PRIMARY OUTCOME: Lieferung mit Preeclampsia Secundary OUTCOME: bestimmen Sie die Wirkung von Pravastatin Auf das unerwünschte Ergebnis der Schwangerschaft in jeder Schwangerschaft und bei = 37 Wochen GestationAuf die Inzidenz von Stillbirth oder Neugeborenentod. Zur neonatalen Morbidität Bei der neonatalen Therapie Über die Inzidenz von niedrigem Geburtsgewicht unter dem 3., 5. und 10. Centil Auf sFlt und PlGF-Wert 1 und 3 Wochen nach Beginn der Behandlung Pravastatin Sicherheitsbewertung während der Schwangerschaft (German)
9 December 2021
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Murcia
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Identifiers
PI17_01350
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